Wsparcie klienta:info@woldoshop.cz

Zasady używania plików cookies

OGÓLNE WARUNKI HANDLOWE DLA E-SKLEPÓW

Niniejsze ogólne warunki handlowe („Warunki”) spółki Woldoshop s.r.o., z siedzibą Rožkova 120, Zelené Předměstí, 530 02 Pardubice, IČO 03629066, wpisanej do rejestru handlowego pod sygn. dział C, wkładka 34345, prowadzonego przez Krajský soud v Hradci Králové, e-mail info@woldoshop.cz, numer telefonu +420 601 104 110, adres zakładu Rožkova 120, Zelené Předměstí, 530 02 Pardubice („My” lub „Sprzedający”) regulują zgodnie z § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Sb., kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami („Kodeks cywilny”) wzajemne prawa i obowiązki Was, jako kupujących, oraz Nas, jako sprzedających, powstałe w związku lub na podstawie umowy sprzedaży („Umowa”) zawartej za pośrednictwem E-sklepu na stronie internetowej www.woldoshop.cz.

Wszystkie informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych zawarte są w Zasadach przetwarzania danych osobowych, które znajdziesz tutaj. 

Postanowienia niniejszych Warunków stanowią integralną część Umowy. Umowa i Warunki są sporządzone w języku czeskim. Brzmienie Warunków możemy jednostronnie zmieniać lub uzupełniać. Niniejsze postanowienie nie wpływa na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniego brzmienia Warunków.

Jak zapewne wiesz, komunikujemy się przede wszystkim na odległość. Dlatego również do naszej Umowy stosuje się środki komunikacji na odległość, które umożliwiają porozumienie bez jednoczesnej fizycznej obecności Nas i Was, a Umowa jest zawierana w sposób zdalny w środowisku E-sklepu, za pośrednictwem interfejsu strony internetowej („internetowy interfejs E-sklepu”).

Jeśli jakaś część Warunków jest sprzeczna z tym, co wspólnie uzgodniliśmy w ramach procesu Twojego zakupu w naszym E-sklepie, pierwszeństwo ma to konkretne uzgodnienie.

  1. NIEKTÓRE DEFINICJE
    • Cena – kwota pieniężna, którą zapłacisz za Towar;
    • Cena dostawy – kwota pieniężna, którą zapłacisz za dostarczenie Towaru, łącznie z kosztem jego opakowania;
    • Cena całkowita – suma Ceny i Ceny dostawy;
    • VAT – podatek od wartości dodanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
    • Faktura – dokument podatkowy wystawiony zgodnie z ustawą o podatku od wartości dodanej na Cenę całkowitą;
    • Zamówienie – Twój wiążący wniosek o zawarcie z Nami Umowy sprzedaży Towaru;
    • Konto użytkownika – konto utworzone na podstawie podanych przez Ciebie danych, umożliwiające zachowanie wprowadzonych danych oraz historii zamówionego Towaru i zawartych Umów;
    • Wy – osoba dokonująca zakupów w naszym E-sklepie, określana w przepisach prawa jako kupujący;
    • Towar – wszystko, co możesz kupić w E-sklepie.
  2. POSTANOWIENIA OGÓLNE I POUCZENIA
      • Zakup Towaru jest możliwy wyłącznie poprzez internetowy interfejs E-sklepu.
      • Przy zakupie Towaru masz obowiązek podać Nam wszystkie informacje poprawnie i prawdziwie. Informacje, które podałeś Nam w Zamówieniu, będziemy zatem uważać za poprawne i prawdziwe.
      • W naszym E-sklepie udostępniamy również oceny Towaru dokonane przez innych konsumentów. Autentyczność takich recenzji zapewniamy i kontrolujemy poprzez powiązanie ocen z konkretnymi zamówieniami – w wewnętrznym systemie do każdej oceny widzimy powiązane ID zamówienia, dzięki czemu możemy zweryfikować i wykazać, że recenzja pochodzi od rzeczywistego konsumenta.
  3. ZAWARCIE UMOWY
    • Umowę z Nami można zawrzeć wyłącznie w języku czeskim.
    • Umowa jest zawierana na odległość za pośrednictwem E-sklepu, przy czym koszty korzystania ze środków komunikacji na odległość ponosisz Ty. Koszty te nie różnią się jednak od podstawowych stawek, które ponosisz za korzystanie z tych środków (w szczególności za dostęp do internetu), zatem nie musisz oczekiwać żadnych dodatkowych kosztów naliczanych przez Nas ponad Cenę całkowitą. Wysyłając Zamówienie, wyrażasz zgodę na korzystanie przez Nas ze środków komunikacji na odległość.
    • Abyśmy mogli zawrzeć Umowę, musisz w E-sklepie utworzyć Zamówienie. W tym wniosku należy podać następujące dane:
      1. Informacje o kupowanym Towarze (w E-sklepie oznaczasz Towar, którego zakupem jesteś zainteresowany, przyciskiem „do koszyka”);
      2. Informacje o Cenie, Cenie dostawy, sposobie zapłaty Ceny całkowitej i żądanym sposobie dostarczenia Towaru; informacje te zostaną podane w ramach tworzenia Zamówienia w interfejsie użytkownika E-sklepu, przy czym informacje o Cenie, Cenie dostawy i Cenie całkowitej zostaną podane automatycznie na podstawie wybranego przez Ciebie Towaru, sposobu jego dostarczenia i płatności;
      3. Swoje dane identyfikacyjne i kontaktowe niezbędne do dostarczenia Towaru, w szczególności imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu oraz adres e-mail.
    • W trakcie tworzenia Zamówienia możesz aż do jego finalizacji zmieniać i weryfikować dane. Po sprawdzeniu, poprzez naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”, finalizujesz Zamówienie. Przed naciśnięciem przycisku musisz jednak potwierdzić zapoznanie się i zgodę z niniejszymi Warunkami – w przeciwnym wypadku nie będzie możliwe zakończenie Zamówienia. Do potwierdzenia i wyrażenia zgody służy pole wyboru (checkbox). Po naciśnięciu przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” wszystkie wprowadzone informacje zostaną przesłane bezpośrednio do Nas.
    • Twoje Zamówienie potwierdzimy w możliwie najkrótszym czasie po jego doręczeniu Nam, wysyłając wiadomość na adres e-mail podany w Zamówieniu. Częścią potwierdzenia będzie podsumowanie Zamówienia oraz niniejsze Warunki w załączniku do wiadomości e-mail. Warunki w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia Zamówienia, tj. w brzmieniu dołączonym jako załącznik do wiadomości potwierdzającej, stanowią integralną część Umowy. Z chwilą potwierdzenia Zamówienia dochodzi do zawarcia Umowy między Nami a Tobą.
    • Mogą wystąpić przypadki, w których nie będziemy mogli potwierdzić Zamówienia. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy Towar jest niedostępny lub gdy zamówisz większą liczbę sztuk Towaru, niż jest to z naszej strony możliwe. Informację o maksymalnej liczbie sztuk Towaru zawsze podamy wcześniej w E-sklepie, więc nie powinno to być dla Ciebie zaskoczeniem. Jeśli wystąpi jakikolwiek powód, dla którego nie możemy potwierdzić Zamówienia, skontaktujemy się z Tobą i prześlemy ofertę zawarcia Umowy w zmienionej formie względem Zamówienia. Umowa zostaje zawarta w chwili, gdy potwierdzisz naszą ofertę.
    • Jeżeli w E-sklepie lub w Zamówieniu podano oczywiście błędną Cenę, nie jesteśmy zobowiązani dostarczyć Ci Towaru po tej Cenie, nawet jeśli otrzymałeś potwierdzenie Zamówienia, a zatem doszło do zawarcia Umowy. W takiej sytuacji niezwłocznie się z Tobą skontaktujemy i prześlemy ofertę zawarcia nowej Umowy w zmienionej formie względem Zamówienia. Nowa Umowa zostaje zawarta w chwili, gdy potwierdzisz naszą ofertę. Za oczywistą pomyłkę w Cenie uważa się na przykład sytuację, gdy Cena nie odpowiada zwykłej cenie u innych sprzedawców lub brakuje bądź jest nadmiarowa cyfra.
    • Z chwilą zawarcia Umowy powstaje po Twojej stronie obowiązek zapłaty Ceny całkowitej.
    • Jeśli masz utworzone Konto użytkownika, możesz złożyć Zamówienie za jego pośrednictwem. Również w takim przypadku masz obowiązek sprawdzić poprawność, prawdziwość i kompletność wstępnie wypełnionych danych. Sposób tworzenia Zamówienia jest jednak taki sam jak w przypadku kupującego bez Konta użytkownika, z tą korzyścią, że nie trzeba wielokrotnie wprowadzać danych identyfikacyjnych.
    • W niektórych przypadkach umożliwiamy skorzystanie ze zniżki przy zakupie Towaru. Aby zniżka została przyznana, należy w ramach projektu Zamówienia wprowadzić informacje o zniżce w przeznaczonym do tego polu. Jeśli to zrobisz, Towar zostanie Ci udostępniony ze zniżką.
  4. KONTO UŻYTKOWNIKA
    • Na podstawie Twojej rejestracji w E-sklepie możesz uzyskać dostęp do swojego Konta użytkownika.
    • Podczas rejestracji Konta użytkownika masz obowiązek podać wszystkie wprowadzane dane poprawnie i prawdziwie oraz aktualizować je w przypadku zmiany.
    • Dostęp do Konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. W odniesieniu do tych danych dostępowych masz obowiązek zachować poufność i nie udostępniać ich nikomu. W przypadku ich nadużycia nie ponosimy za to żadnej odpowiedzialności.
    • Konto użytkownika jest osobiste i nie jesteś uprawniony do umożliwiania korzystania z niego osobom trzecim.
    • Możemy usunąć Twoje Konto użytkownika, w szczególności jeśli nie korzystasz z niego przez więcej niż rok, lub w przypadku naruszenia przez Ciebie obowiązków wynikających z Umowy.
    • Konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności ze względu na konieczną konserwację sprzętu i oprogramowania.
  5. WARUNKI CENOWE I PŁATNICZE, ZASTRZEŻENIE PRAWA WŁASNOŚCI
    • Cena jest zawsze podana w E-sklepie, w projekcie Zamówienia oraz oczywiście w Umowie. W przypadku rozbieżności między Ceną podaną przy Towarze w E-sklepie a Ceną podaną w projekcie Zamówienia stosuje się Cenę podaną w projekcie Zamówienia, która zawsze będzie tożsama z ceną w Umowie. W projekcie Zamówienia podana jest również Cena dostawy oraz ewentualne warunki bezpłatnej dostawy.
    • Cena całkowita podana jest wraz z VAT oraz wszystkimi opłatami ustawowymi.
    • Zapłaty Ceny całkowitej będziemy wymagać po zawarciu Umowy i przed wydaniem Towaru. Zapłaty Ceny całkowitej możesz dokonać w następujący sposób:
      1. Przelewem bankowym. Informacje do płatności prześlemy w potwierdzeniu Zamówienia. W przypadku płatności przelewem bankowym Cena całkowita jest płatna w terminie 14 dni.
      2. Kartą online. W takim przypadku płatność odbywa się za pośrednictwem bramki płatniczej Comgate, a płatność podlega warunkom tej bramki płatniczej, dostępnym pod adresem: https://www.comgate.cz. W przypadku płatności kartą online Cena całkowita jest płatna w terminie 7 dni.
      3. Za pobraniem. W takim przypadku płatność następuje przy doręczeniu Towaru, w zamian za jego wydanie. W przypadku płatności za pobraniem Cena całkowita jest płatna przy odbiorze Towaru.
      4. Gotówką przy odbiorze osobistym. Gotówką można zapłacić za Towar w przypadku odbioru w naszej placówce. W przypadku płatności gotówką przy odbiorze osobistym Cena całkowita jest płatna przy odbiorze Towaru.
    • Faktura zostanie wystawiona w formie elektronicznej po opłaceniu Ceny całkowitej i zostanie przesłana na Twój adres e-mail oraz udostępniona w Koncie użytkownika.
    • Prawo własności do Towaru przechodzi na Ciebie dopiero po zapłacie Ceny całkowitej i odbiorze Towaru. W przypadku płatności przelewem bankowym Cena całkowita zostaje zapłacona z chwilą zaksięgowania na naszym koncie, w pozostałych przypadkach – w momencie dokonania płatności.
  6. DOSTAWA TOWARU, PRZEJŚCIE RYZYKA UTRATY LUB USZKODZENIA RZECZY
    • Towar zostanie dostarczony najpóźniej w ciągu 2 do 3 dni roboczych w wybrany przez Ciebie sposób, przy czym możesz wybrać spośród następujących opcji:
      1. Odbiór osobisty w naszej placówce wymienionej w wykazie placówek;
      2. Odbiór osobisty w punktach odbioru firm DPD, Česká pošta;
      3. Dostawa za pośrednictwem firm kurierskich Česká pošta, PPL CZ, DPD;
    • Towar można dostarczyć wyłącznie na terytorium Czech.
    • Czas dostawy Towaru zależy zawsze od jego dostępności oraz wybranego sposobu dostawy i płatności. Przewidywany czas dostawy Towaru zostanie podany w potwierdzeniu Zamówienia. Czas podany w niniejszych Warunkach ma charakter orientacyjny i może różnić się od rzeczywistego czasu dostawy. W przypadku odbioru osobistego w placówce o możliwości odbioru Towaru poinformujemy Cię e-mailem.
    • Po odbiorze Towaru od przewoźnika masz obowiązek sprawdzić nienaruszalność opakowania Towaru i w przypadku jakichkolwiek wad niezwłocznie poinformować o tym przewoźnika i Nas. Jeżeli stwierdzisz wadę opakowania, wskazującą na nieuprawnioną manipulację i dostęp do przesyłki, nie masz obowiązku odbierać Towaru od przewoźnika.
    • Jeżeli naruszysz obowiązek odebrania Towaru, z wyjątkiem przypadków zgodnie z art. 4 Warunków, nie skutkuje to naruszeniem naszego obowiązku dostarczenia Ci Towaru. Jednocześnie fakt, że nie odbierzesz Towaru, nie stanowi odstąpienia od Umowy między Nami a Tobą. W takim przypadku powstaje jednak po naszej stronie prawo do odstąpienia od Umowy z powodu istotnego naruszenia Umowy przez Ciebie, ewentualnie do zmagazynowania Towaru; przy nieodebraniu zamówienia kolejne zostanie wysłane wyłącznie po zapłacie. Jeśli zdecydujemy się odstąpić od Umowy, odstąpienie staje się skuteczne w dniu doręczenia Ci tego oświadczenia. Odstąpienie od Umowy nie wpływa na prawo do zapłaty Ceny dostawy ani na prawo do odszkodowania, jeśli powstało.
    • Jeżeli z przyczyn leżących po Twojej stronie Towar jest doręczany ponownie lub w inny sposób niż uzgodniono w Umowie, masz obowiązek zwrócić Nam koszty związane z takim ponownym doręczeniem. Dane do płatności tych kosztów prześlemy na Twój adres e-mail wskazany w Umowie, a płatność jest wymagalna w terminie 14 dni od doręczenia e-maila.
    • Ryzyko utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Ciebie w momencie jego odbioru. Jeżeli nie odbierzesz Towaru, z wyjątkiem przypadków zgodnie z art. 4 Warunków, ryzyko to przechodzi na Ciebie w chwili, gdy miałeś możliwość odbioru, lecz z przyczyn leżących po Twojej stronie do odbioru nie doszło. Przejście ryzyka oznacza, że od tego momentu ponosisz wszelkie konsekwencje związane z utratą, zniszczeniem, uszkodzeniem lub jakimkolwiek obniżeniem wartości Towaru.
    • Jeżeli Towar nie był w E-sklepie oznaczony jako dostępny od ręki i podano orientacyjny czas dostępności, poinformujemy Cię w każdym z następujących przypadków:
      1. wyjątkowa przerwa w produkcji Towaru – zawsze podamy nowy przewidywany czas dostępności lub informację, że dostarczenie Towaru nie będzie możliwe;
      2. opóźnienie w dostawie Towaru od naszego dostawcy – zawsze podamy nowy przewidywany czas dostawy.
  1. PRAWa Z TYTUŁU WADLIWEGO ŚWIADCZENIA
    • Gwarantujemy, że w chwili przejścia ryzyka utraty lub uszkodzenia Towaru zgodnie z art. 7 Warunków Towar jest wolny od wad, w szczególności, że Towar:
      1. odpowiada uzgodnionemu opisowi, rodzajowi i ilości, a także jakości, funkcjonalności, kompatybilności, interoperacyjności i innym uzgodnionym właściwościom;
      2. nadaje się do celu, w jakim go wymagacie i z którym się zgadzamy;
      3. jest dostarczany z uzgodnionymi akcesoriami i instrukcjami użycia, w tym instrukcją montażu lub instalacji;
      4. nadaje się do celu, do którego zwykle używa się Towaru tego rodzaju;
      5. pod względem ilości, jakości i innych właściwości, w tym trwałości, funkcjonalności, kompatybilności i bezpieczeństwa, odpowiada zwykłym właściwościom Towaru tego samego rodzaju, których możesz rozsądnie oczekiwać, także z uwzględnieniem publicznych oświadczeń złożonych przez nas lub inną osobę w tym samym łańcuchu umownym, w szczególności reklamy lub oznaczenia;
      6. jest dostarczany z akcesoriami, w tym opakowaniem, instrukcją montażu i innymi instrukcjami użycia, których możesz rozsądnie oczekiwać; oraz
      7. odpowiada jakością lub wykonaniem próbce lub wzorcowi, które zostały Ci udostępnione przed zawarciem umowy.
    • Prawa i obowiązki dotyczące praw z tytułu wadliwego świadczenia podlegają odpowiednim powszechnie obowiązującym przepisom prawa (w szczególności § 2099–2117 oraz § 2161–2174b Kodeksu cywilnego oraz ustawie nr 634/1992 Sb., o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami).
    • Jeśli Towar ma wadę, w szczególności jeśli nie spełnia któregoś z warunków zgodnie z art. 1, możesz nas o takiej wadzie poinformować i dochodzić praw z tytułu wadliwego świadczenia (tj. zareklamować Towar), wysyłając e-mail lub list na nasze adresy podane przy naszych danych identyfikacyjnych, ewentualnie osobiście pod adresem Rožkova 120, Zelené Předměstí, 530 02 Pardubice. Do reklamacji możesz wykorzystać także formularz wzorcowy udostępniany przez Nas, stanowiący załącznik nr 1 do Warunków. Przy dochodzeniu prawa z tytułu wadliwego świadczenia należy wybrać sposób usunięcia wady; wyboru tego nie można później zmienić bez naszej zgody. Reklamację rozpatrzymy zgodnie z wybranym przez Ciebie prawem z tytułu wadliwego świadczenia.
    • Jeśli Towar ma wadę, przysługują Ci następujące prawa:
      1. na usunięcie wady poprzez dostarczenie nowego Towaru wolnego od wad lub dostarczenie brakującej części Towaru; lub
      2. na usunięcie wady przez naprawę Towaru,

chyba że wybrany sposób usunięcia wady jest niemożliwy lub w porównaniu z drugim sposobem nieproporcjonalnie kosztowny, co ocenia się w szczególności z uwzględnieniem znaczenia wady, wartości, jaką Towar miałby bez wady, oraz tego, czy drugim sposobem wada może zostać usunięta bez znacznych trudności dla Ciebie.

  • Mamy prawo odmówić usunięcia wady, jeżeli jest to niemożliwe lub nieproporcjonalnie kosztowne, w szczególności z uwzględnieniem znaczenia wady i wartości, jaką Towar miałby bez wady.
  • Ponadto przysługuje Ci prawo do:
    1. odpowiedniej obniżki Ceny; lub
    2. odstąpienia od Umowy,

jeżeli:

  1. odmówimy usunięcia wady lub nie usuniemy jej zgodnie z przepisami prawa;
  2. wada wystąpi ponownie,
  3. wada stanowi istotne naruszenie Umowy; lub
  4. z naszego oświadczenia lub okoliczności wynika, że wada nie zostanie usunięta w rozsądnym terminie lub bez znacznych trudności dla Ciebie.
  • Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje, jeżeli wada Towaru jest nieistotna.
  • Jeżeli spowodowałeś wadę Towaru sam, prawa z tytułu wadliwego świadczenia Ci nie przysługują.
  • Zużycie Towaru spowodowane jego zwykłym użytkowaniem lub w przypadku Towaru używanego – zużycie odpowiadające stopniowi jego poprzedniego używania – nie stanowi wady Towaru.
  • Przy złożeniu reklamacji wystawimy Ci pisemne potwierdzenie zawierające:
    1. datę złożenia reklamacji;
    2. przedmiot reklamacji;
    3. żądany sposób rozpatrzenia reklamacji;
    4. Twoje dane kontaktowe w celu przekazania informacji o rozpatrzeniu reklamacji.
  • Jeśli nie uzgodnimy dłuższego terminu, w ciągu 30 dni od otrzymania reklamacji usuniemy wady i przekażemy Ci informację o jej rozpatrzeniu na podane dane kontaktowe. Jeżeli ten termin upłynie bezskutecznie, możesz odstąpić od Umowy lub żądać odpowiedniej obniżki ceny.
  • O rozpatrzeniu reklamacji poinformujemy Cię e-mailem oraz wydamy potwierdzenie daty i sposobu rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli reklamacja jest zasadna, przysługuje Ci zwrot celowo poniesionych kosztów. Koszty te musisz udokumentować, np. paragonami lub potwierdzeniami kosztów dostawy. W przypadku usunięcia wady poprzez dostarczenie nowego Towaru masz obowiązek zwrócić Nam pierwotny Towar, przy czym koszty tego zwrotu pokrywamy My.
  • Jeśli jesteś przedsiębiorcą, masz obowiązek zgłosić i wskazać wadę bez zbędnej zwłoki po jej stwierdzeniu, jednak nie później niż w ciągu trzech dni od odbioru Towaru.
  • Jeśli jesteś konsumentem, masz prawo dochodzić praw z tytułu wadliwego świadczenia w odniesieniu do wady, która wystąpi w Towarze konsumpcyjnym w terminie 24 miesięcy od jego odbioru.
  1. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
    • Do odstąpienia od Umowy, tj. zakończenia stosunku umownego między Nami a Tobą od jego początku, może dojść z przyczyn i w sposób określony w niniejszym artykule, ewentualnie w innych postanowieniach Warunków, w których możliwość odstąpienia została wyraźnie wskazana.
    • Jeżeli jesteś konsumentem, tj. osobą kupującą Towar poza zakresem swojej działalności gospodarczej, masz zgodnie z § 1829 Kodeksu cywilnego prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, a jeśli chodzi o zakup towaru – w ciągu czternastu dni od jego odbioru. Jeżeli zawarliśmy Umowę, której przedmiotem jest kilka sztuk Towaru lub dostawa kilku części Towaru, termin ten biegnie od dnia dostarczenia ostatniej sztuki lub części Towaru, a jeżeli zawarliśmy Umowę, na podstawie której będziemy dostarczać Ci Towar regularnie i wielokrotnie, termin biegnie od dnia dostarczenia pierwszej dostawy.
    • Od Umowy możesz odstąpić w dowolny wykazalny sposób (w szczególności wysyłając e-mail lub list na nasze adresy podane przy naszych danych identyfikacyjnych). Do odstąpienia możesz również skorzystać z formularza wzorcowego udostępnianego przez Nas, stanowiącego załącznik nr 2 do Warunków.
    • Nawet jako konsument nie możesz odstąpić od Umowy w przypadkach, gdy przedmiotem Umowy jest świadczenie wskazane w § 1837 Kodeksu cywilnego.
    • Termin do odstąpienia zgodnie z art. 2 Warunków uważa się za zachowany, jeżeli w jego trakcie wyślesz Nam powiadomienie o odstąpieniu od Umowy.
    • W przypadku odstąpienia od Umowy zgodnie z art. 2 Warunków masz obowiązek odesłać Nam Towar w terminie 14 dni od odstąpienia i ponosisz koszty związane ze zwrotem towaru do Nas. Masz natomiast prawo do zwrotu Ceny dostawy, jednak tylko w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu przez Nas sposobowi dostawy Towaru. W przypadku odstąpienia z powodu naruszenia przez Nas zawartej Umowy pokrywamy również koszty związane ze zwrotem towaru do Nas, lecz ponownie tylko do wysokości Ceny dostawy odpowiadającej najtańszemu oferowanemu przez Nas sposobowi dostawy Towaru.
    • W przypadku odstąpienia od Umowy Cena zostanie zwrócona w terminie 14 dni od dnia skutecznego odstąpienia na konto, z którego została zaksięgowana, ewentualnie na konto wskazane przy odstąpieniu od Umowy. Kwota nie zostanie jednak zwrócona wcześniej, niż otrzymamy Towar lub udowodnisz Nam, że został on odesłany. Prosimy o zwrot Towaru czystego, najlepiej w oryginalnym opakowaniu.
    • W przypadku odstąpienia od Umowy zgodnie z art. 2 Warunków odpowiadasz wobec Nas za zmniejszenie wartości Towaru, które powstało w wyniku obchodzenia się z towarem w inny sposób niż konieczny do zapoznania się z jego charakterem, właściwościami i funkcjonowaniem, tj. w sposób, w jaki zapoznawałbyś się z towarem w sklepie stacjonarnym. Jeżeli nie zwróciliśmy Ci jeszcze Ceny, jesteśmy uprawnieni do potrącenia naszej wierzytelności z tytułu kosztów z Twoją wierzytelnością o zwrot Ceny.
    • Jesteśmy uprawnieni do odstąpienia od Umowy w dowolnym momencie przed dostarczeniem Ci Towaru, jeżeli istnieją obiektywne przyczyny uniemożliwiające dostarczenie Towaru (w szczególności przyczyny po stronie osób trzecich lub wynikające z charakteru Towaru), i to nawet przed upływem terminu wskazanego w art. 9 Warunków. Możemy również odstąpić od Umowy, jeżeli jest oczywiste, że podałeś w Zamówieniu celowo nieprawidłowe informacje. Jeżeli kupujesz towar w ramach swojej działalności gospodarczej, tj. jako przedsiębiorca, jesteśmy uprawnieni do odstąpienia od Umowy w dowolnym momencie, także bez podania przyczyny.
  2. ROZWIĄZYWANIE SPORÓW Z KONSUMENTAMI
    • Nie jesteśmy związani wobec kupujących żadnymi kodeksami postępowania w rozumieniu § 1826 ust. 1 lit. e) Kodeksu cywilnego.
    • Obsługę reklamacji konsumenckich zapewniamy poprzez adres e-mail info@woldoshop.cz. Informację o rozpatrzeniu reklamacji prześlemy na adres e-mail kupującego.
    • Właściwym organem do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z Umowy jest Česká obchodní inspekce, z siedzibą Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, strona internetowa: http://www.coi.cz. Platformę rozstrzygania sporów online pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr można wykorzystać przy rozwiązywaniu sporów między sprzedawcą a kupującym będącym konsumentem, z umowy sprzedaży zawartej środkami elektronicznymi.
    • Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska, z siedzibą Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, strona internetowa: http://www.evropskyspotrebitel.cz jest punktem kontaktowym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich online oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich online).
  3. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    • Jeżeli nasz i Wasz stosunek prawny zawiera element międzynarodowy (np. będziemy wysyłać towar poza terytorium Republiki Czeskiej), stosunek ten zawsze podlega prawu Republiki Czeskiej. Jeżeli jednak jesteście konsumentami, niniejsze postanowienie nie narusza Waszych praw wynikających z przepisów prawa.
    • Całą korespondencję pisemną będziemy prowadzić z Tobą drogą elektroniczną. Nasz adres e-mail znajduje się przy naszych danych identyfikacyjnych. My będziemy doręczać korespondencję na Twój adres e-mail podany w Umowie, w Koncie użytkownika lub przez który się z nami kontaktowałeś.
    • Umowa może być zmieniona wyłącznie na podstawie pisemnego porozumienia obu stron. Jesteśmy jednak uprawnieni do zmiany i uzupełnienia niniejszych Warunków – zmiana ta nie dotyczy jednak już zawartych Umów, lecz tylko Umów zawartych po wejściu w życie tej zmiany. O zmianie poinformujemy Cię tylko wtedy, gdy masz utworzone Konto użytkownika (abyś miał tę informację w przypadku zamawiania nowego Towaru; zmiana nie stanowi jednak podstawy do wypowiedzenia, gdyż nie mamy zawartej Umowy, którą można by wypowiedzieć) lub gdy na podstawie Umowy mamy dostarczać Ci Towar regularnie i wielokrotnie. Informację o zmianie prześlemy na Twój adres e-mail co najmniej 14 dni przed wejściem w życie tej zmiany. Jeżeli w terminie 14 dni od wysłania informacji o zmianie nie otrzymamy od Ciebie wypowiedzenia zawartej Umowy na regularne i wielokrotne dostawy Towaru, nowe warunki stają się częścią naszej Umowy i będą miały zastosowanie do kolejnej dostawy Towaru następującej po wejściu w życie zmiany. Okres wypowiedzenia, jeśli złożysz wypowiedzenie, wynosi 2 miesiące.
    • W przypadku siły wyższej lub zdarzeń nieprzewidywalnych (klęska żywiołowa, pandemia, awarie operacyjne, przerwy u podwykonawców itp.) nie ponosimy odpowiedzialności za szkodę spowodowaną w wyniku lub w związku z przypadkami siły wyższej, a jeżeli stan siły wyższej trwa dłużej niż 10 dni, zarówno My, jak i Ty mamy prawo odstąpić od Umowy.
    • Załącznikami do Warunków są formularz wzorcowy reklamacji oraz formularz wzorcowy odstąpienia od Umowy.
    • Umowa, wraz z Warunkami, jest archiwizowana u Nas w formie elektronicznej, ale nie jest dla Ciebie dostępna. Zawsze jednak otrzymasz te Warunki oraz potwierdzenie Zamówienia z jego podsumowaniem e-mailem, a więc będziesz miał dostęp do Umowy także bez naszego współdziałania. Zalecamy zawsze zapisać potwierdzenie Zamówienia i Warunki.
    • Niniejsze Warunki wchodzą w życie 1.2023.